Nagyvárad, Kapucinus utca (ma Traian Moşoiu) 10. sz. (0359)467-222 reggeliujsag@gmail.com rss twitter Facebook Follow us:

Szalontai nyolcadikosok osztálykiránduláson

„Ahogy mi láttuk, nem látta más.
Ahogy mi hittük, nem hitte más.
Ez nagy lázadás, egy osztálykirándulás.”
Zorán

Az Arany János Elméleti Líceum VIII. B és VIII. C osztályos tanulói október 14. és 16. között egy közös kiránduláson vettek részt.

Első állomásunk Kalotaszentkirály volt. A Bánffyhunyadtól délnyugatra elterülő Árpád-kori településen a református templomot és a tájházat látogattuk meg. Kalotaszentkirály református temploma a XIII. században épült. Az 1848-as tűzvész után alapos felújításra volt szüksége. A kétszáz, népi motívumokkal díszített kazettából álló mennyezetét csak 1994-ben állították helyre. Itt látható egy 1481-ben, Mátyás király idejében öntött harang is. A szószék fölött elhelyezett koronát gróf Bánffy Miklós ajándékozta a templomnak. A tájházban egy gazdagon berendezett kalotaszegi szobát, kalotaszegi népviseleteket, régi használati és berendezési tárgyakat tekinthettünk meg.

szalontai 5

Kalotaszentkirályon tett látogatásunk után érkeztünk meg szállásunkra, a Székelyjó helységben található Sequoia panzióba. Az üdülőhely tágas, számos sportolási lehetőséget (lovaglás, asztalitenisz, foci, kötélpálya) nyújtó udvarával, fürdőmedencéjével azonnal elnyerte tetszésünket. Kétnapos ott tartózkodásunk alatt megtapasztalhattuk vendéglátónk és a személyzet segítőkészségét; a konyhán elkészített ételek mindannyiunk ízlését kielégítették.

Kirándulásunk második napjának délelőttjén a Bélesi víztározóhoz látogattunk el. A tó a Vigyázó-hegység és a Gyalui-havasok között húzódik. Felszíne alatt nyugszik a hajdani Béles település. Annak idején, a 60-as években az ott lakó családokat felköltöztették a dombra. Az egyedüli, lábon maradt épület a templom volt. Nyáron, amikor a víz szintje alacsony, még ma is látszanak falai. Szerencsére ragyogó napsütéses időnk volt, amit kihasználva csónakokba ültünk, így barangolva be a víztározó egy részét. Sokak számára jelentett ez egy életre szóló élményt, hiszen a gyerekek között volt, aki most ült először csónakban.

Szombat délutánunkat a szállásunkon töltöttük. Ki zenehallgatással, ki sportolással vagy fürdőzéssel múlatta az időt.

szalontai 2 tartalek

Vasárnap délelőttre tervezett túránkat az esős idő miatt lemondtuk, ezért nem tudtunk ellátogatni a havasrekettyei Menyasszony-fátyol vízeséshez. És bár kirándulásunk a szomorkás idő miatt nem végződött a tervezettnek megfelelően, elmondhatjuk, hogy jól éreztük magunkat, szép helyeken jártunk, újakat ismertünk meg, tudásunkat bővítettük.

A két nyolcadik osztály tanulói összeforrott csapatként tértek haza. Mindamellett, hogy már több közös tevékenységen, kiránduláson is részt vettek, ez a mostani még szorosabbra fűzte a barátságokat. Sok szép emlék került bele ismét a tarisznyájukba, még nehezebbé téve ezáltal a nyolcadik osztály végén sorra kerülő elválást. Mert ez a kirándulás ennek a jegyében is telt, hogy talán ez az utolsó, nagy közös nyolcadikos kirándulás, melyhez fogható több nem lesz. Most, októberben, még együtt játszunk, hogy aztán teljes erőbedobással vegyünk részt a tanulásban, majd az év végi vizsgákon. Ehhez kívánnak nekik osztályfőnökeik, Mailinger Enikő és Nagy Olga, valamint kísérő tanáruk, Fábián Zsuzsánna nagyon sok sikert, szerencsét. Kívánjuk, hogy mindig ilyen segítőkészek, mosolygósak, kiegyensúlyozottak maradjanak.

Köszönjük Lukács Endre tiszteletesnek Kalotaszentkirályról a részletes tájékoztatást és a kalauzolást; sofőrünknek, Cristiannak a BMV Tourstól a türelmét, segítségét, mindenre kiterjedő figyelmét, továbbá a Sequoia panzió dolgozóinak a szívélyes fogadtatást.