Nagyvárad, Kapucinus utca (ma Traian Moşoiu) 10. sz. (0359)467-222 reggeliujsag@gmail.com rss twitter Facebook Follow us:

Nyári tábor a Balatonnál

Július 31. és augusztus 4. között a nagyszalontai Arany János Elméleti Líceum 31 diákja vehetett részt a Balatonbogláron szervezett nyári táborunkban, amely folytatása volt a tavalyi torockói táborozásnak. Tavaly a hegyek, erdők álltak a középpontban, idén a vízre, a pancsolásra fektettük a hangsúlyt. Az akkori táborozó tagok kiegészültek, cserélődtek és így ismét egy tökéletes kis csapat állt össze.

nyari tabor 2

Táborunk célja volt, hogy kimozdítsuk gyerekeinket a hétköznapok egyformaságából, a városi életből, a betonrengetegből, a számítógépes játékok mellől, továbbá, hogy formáljuk személyiségüket és csapatot építsünk, melyben a résztvevők együtt játszanak, segítik és tolerálják egymást, alkalmazkodnak egymáshoz.

A kora délelőtti indulás első úti célja Gárdonyi Géza Emlékházának megtekintése lett volna Agárdon, a Velencei-tó mellett, legnagyobb sajnálatunkra azonban az emlékházat zárva találtuk, így az Egri csillagok írójának szobrát csak a kapun kívülről tekinthettük meg. Következő megállónk Székesfehérváron volt, ahol elsétáltunk az egykori Nagyboldogasszony-bazilika maradványait bemutató romkert mellett, amely Magyarország hivatalos nemzeti emlékhelye, és annak a bazilikának a maradványait rejti, ahol 37 magyar királyt koronáztak meg, és amelyet 15 végső nyughelyéül is választott. Fotókat készítettünk a Városház tér közepén álló, az Országalmát szimbolizáló díszkút, és Kati néni, a fertályos asszony szobra mellett. Délután szerencsénk volt és meghallgathattuk az Óramúzeum harangjátékát, melynek szereplői: a harsonás, Szent István király és Szent Imre, Szent László és a kun vitéz, Szent Margit, Szent Erzsébet, Beatrix királyné és Mátyás király. Városnéző körutunkat fagylaltozással zártuk.

A késő délutáni órákban érkeztünk meg Balatonboglárra. A szállás elfoglalása és a vacsora után még jutott idő egy esti fürdőzésre is.

nyari tabor 1

Kedden, a kirándulás második napján, a reggeli után Szántódról komppal keltünk át Tihanyba, ahol nyitott tetejű autóbusszal mentünk fel a félsziget szélén álló bencés apátsághoz, és a tűző napsütésben innen csodáltuk meg a Balatonra nyíló csodás kilátást. A visszhangdombon álló kőről mi is elkiáltottuk magunkat, kíváncsian figyelve az apátság faláról visszaverődő szavakat. A Csokonai által is megénekelt visszhang sajnos ma már csak nagyon csendes napokon hallható, így hozzánk is csak néhány hangfoszlány jutott vissza. Ebéd után ismét megcéloztuk a strandot, a délután pancsolással, úszással, vízibiciklizéssel telt, vacsora után pedig a beszélgetéseké, zenehallgatásé, focizásé, társasjátékozásé volt a főszerep.

Táborunk szerdai napjának első felében ellátogattunk a balatonboglári Kalandparkba, este pedig csapatunk néhány tagjával elsétáltunk a boglári kikötőbe, míg a többiek ismét társasjátékokkal múlatták az időt.

Csütörtökön a pancsolásé volt a főszerep: délelőtt és délután is lesétáltunk a Balatonra és belevetettük magunkat a vízbe, este pedig elsétáltunk Balatonboglár egyik jelképéhez, a Gömbkilátóhoz, ahonnan megcsodáltuk a naplementét.

Péntek reggel, indulás előtt még egy utolsót fürödtünk a Balatonban. Dél körül indultunk el, útba ejtve a Szarvasi Arborétumban található makettparkot, a Mini Magyarországot. A rendkívül részletgazdag, speciális technológiával készült makettből álló park nem csak lélegzetelállító látványt, de interaktív élményt is nyújt. Az esti órákban érkeztünk meg Szalontára.

A tábor szervezői Fábián Zsuzsánna vallás- és Nagy Olga matematika tanárnők voltak, kísérők Papp Anna és Fábián Mihály.

Szeretnék köszönetet mondani iskolánk vezetőségének, hogy segítséget nyújtott nekünk a tábor megszervezésében, bátorított, támogatott minket, valamint kolléganőmnek és kísérőinknek, hogy végig helyt álltak, odaadóan gondoskodtak a gyerekekről, árgus szemmel figyelték őket, továbbá szállásadónknak, a Balatonboglári Kollégiumnak, és dolgozóinak, hogy odafigyeltek ránk, gondoskodtak rólunk, valamint sofőrünknek, Cristiannak, aki egész úton vigyázott ránk, és a BMV Tours társaságnak.