Nagyvárad, Kapucinus utca (ma Traian Moşoiu) 10. sz. (0359)467-222 reggeliujsag@gmail.com rss twitter Facebook Follow us:

Margittai diákok Miskolcon

A Rákóczi Szövetség jóvoltából a margittai Horváth János Elméleti Líceum diákjai immár második alkalommal kirándulhattak Magyarországra nemzeti ünnepünkön, október 23-án.

Két évvel ezelőtt Kiskőrös látott vendégül bennünket, míg idén Miskolcról, a helybéli Stúdium Szakközépiskola pedagógusaitól érkezett a meghívás. Ötvenegy fős csapatunk – 48 diák és 3 kísérőtanár – október 22-én, szerdán reggel indult útnak Miskolcra. A háromnaposra tervezett kirándulás célja az együtt ünneplésen túl Miskolc és környékének megismerése volt. Rövid pihenő után dél körül érkeztünk meg Miskolcra, ahol a Stúdium Szakközépiskola igazgatóhelyettese kedves kollégáival és diákjaival együtt fogadott bennünket. Az ismerkedést és a vendéglátást követően újra buszra szálltunk és elindultunk a Diósgyőri vár felé. A „királynék vára”, azaz a Diósgyőri vár látnivalói visszaröpítettek bennünket a történelmi időkbe. Rajtunk kívül más látogató talán nem is volt a várban, így azt teljesen birtokba vehettük. Mivel a berendezése nem korabeli tárgyakból áll, amit csak nézni szabad, hanem korhű bútorokkal, tárgyakkal, fegyverekkel van felszerelve, ezért mindent megfoghattunk, mindenhova leülhettünk, a fegyvereket, páncélokat, sisakokat kipróbálhattuk. A hatalmas érintőképernyős asztalok gyors és érdekes információkkal láttak el bennünket. Úgy éreztük, hogy nemcsak egy délutánt, hanem egy napot is el tudtunk volna a várban tölteni, mert annyi izgalmas dolgot rejt a látogatók számára. A várlátogatást követően elfoglaltuk szállásunkat a miskolci Rendészeti Szakközépiskolában.

Margittai 1

Másnap, október 23-án kisvonattal felkapaszkodtunk Lillafüredre. A zuhogó esőnek „hála” csak két bátor japán turista lánnyal kellett osztoznunk a látnivalókon.  Körbejártuk a Palota Szállót, elszavaltuk József Attila versét, az Ódát, melynek költői képeit e táj szépsége ihlette, gyönyörködtünk a Szinva vízesésben, a függőkerten át leereszkedtünk a közeli településre, majd újra buszra szálltunk.

Margittai 2

Délután 4 órától részt vettünk a város által szervezett október 23-ai ünnepségen. Felemelő érzés volt együtt ünnepelni, közösen énekelni nemzeti imánkat és a Szózatot. Jó volt érezni, hogy van egy nemzet, van egy haza, ahova mi is tartozunk. Az ünnepség végén még elénekeltük az emlékmű előtt a Székely himnuszt, aztán rövid városlátogatás következett. Elhaladtunk a Színészmúzeum előtt, megnéztük a Miskolci Nemzeti Színházat és Mancsnak, a híres mentőkutyának a szobrát. Október 24-ére terveztük az alaposabb városnézést: az Avasi kilátóba való felkapaszkodást és a Miskolctapolcai barlangfürdőzést. Az időjárás azonban továbbra sem lett kegyes hozzánk, az eső mellett még a csípős szél is feltámadt. Mire kiértünk Miskolctapolcára, nagy bánatunkra a Barlangfürdőbe teltház miatt már nem tudtunk bejutni. Rövid sétát tettünk az üdülő területén, megnéztük az ott épült hajdani bencés monostor romjait, majd hazaindultunk.

A mostoha időjárás ellenére a kirándulás jó hangulatban telt. Nagyon örültünk, hogy kedves kollégákkal ismerkedhettünk meg, akiket diákjaikkal együtt a közeljövőben vendégül látunk Margittán. Köszönetünket fejezzük ki a Rákóczi Szövetségnek a támogatásért: köszönjük, hogy hozzásegítettek bennünket ezekhez a felejthetetlen élményekhez!